Haber

Gayrettepe-Kağıthane Metro Hattı’nda geri sayım: Bakan Uraloğlu test sürüşünü gerçekleştirdi

İstanbul dev eserler kazanmaya devam ediyor…

Abdulkadir Uraloğlu, İstanbul Gayrettepe Hattı’nda yürütülen çalışmaları inceledi.

Bakan Uraloğlu daha sonra Gayrettepe-Kağıthane arasında test sürüşü gerçekleştirdi.

“İstanbul’da raylı sistem ağının uzunluğu 338,5 kilometreden 394,2 kilometreye çıkacak”

Basın mensuplarına açıklama yapan Uraloğlu, şu ifadeleri kullandı:

İstanbul ulaşım master planı; Bu, İstanbul’un 1.100 kilometrelik metro hattına ihtiyacı olduğunu gösteriyor. Bu noktada biz Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak bu yönde adımlar atıyoruz. Devam eden projelerimiz tamamlandığında İstanbul’daki raylı sistem ağının uzunluğu 338,5 kilometreden 394,2 kilometreye çıkacak.

Kağıthane-İstanbul Havalimanı kesiminde 5,15 milyon yolcu taşındı

Uraloğlu, açılışından bu yana 2023 yılı boyunca 8 istasyonda günde 112 uçuşla hizmet vererek 5,15 milyon yolcu taşındığını belirtti. “Aylık ortalama 520 bin yolcuyu 20 dakika frekansla ağırladık. Hattımızın en sık kullanılan istasyonları toplam yolcunun yüzde 43’ü ile Kağıthane ve yüzde 30’u ile İstanbul Havalimanı istasyonları oldu.”Şu şekilde konuştu:

Kağıthane-Gayrettepe etabıyla birlikte sınır uzunluğu 37,5 kilometreye çıkacak.

Uraloğlu, sınırın 3,5 kilometre uzunluğundaki Kağıthane-Gayrettepe kesimindeki çalışmaları tamamladıklarını belirtti. “Böylece hattın uzunluğu 37,5 kilometreye, istasyon sayısı da 9’a çıkacak. Çok yakında hizmete başlayıp hattımızın 9’uncu ve son istasyonu Gayrettepe İstasyonu’nu İstanbullularla buluşturacağız. Şimdiden iyi şanslar.”Bir açıklama yaptı.

“Gayrette İstasyonu ile hattın erişilebilirlik fonksiyonu gelişecek”

Uraloğlu, 72 metre derinliğiyle Türkiye’nin en derin metro istasyonu olan ‘Gayrettepe İstasyonu’nun hizmete girmesiyle havalimanı metro hattının metrobüs ve Yenikapı-Taksim-Hacıosman Metro Sınırı ile entegre olacağını belirterek, şöyle konuştu:

Hattın erişilebilirlik fonksiyonu iyileştirilecek, aynı zamanda Şişli ve Beşiktaş’ın Kağıthane ve Eyüp ilçelerine metroyla bağlanacak. İstanbullu hemşehrilerimiz; Kabataş-Mahmutbey Metro Hattı’na entegre edilen direkt raylı sistemle İstanbul Havalimanı’na güvenli, hızlı ve ekonomik ulaşacaklar.

“Taksim ile İstanbul Havalimanı arası mesafe 41 dakika olacak”

Uraloğlu projesiyle, “Gayrettepe – İstanbul Havalimanı arası 30 dakika, Göktürk – Mahmutbey arası 38 dakika, Tekstilkent – İstanbul Havalimanı arası 45 dakika, Taksim – İstanbul Havalimanı arası 41 dakika, Taksim – Göktürk arası 26 dakika ve 4. Levent arası yolculuk süresidir. – İstanbul Havalimanı 35 dakika, dakika olacak.”dedi.

Türkiye’de ilk kez bir metro projesinde 10 TBM aynı anda kullanıldı

Uraloğlu, projeyi neden en iyinin ve ilkin projesi olarak nitelendirdiklerini şu sözlerle anlattı:

İlk olarak 37,5 kilometreyle tek modül olarak ihale edilen en uzun metro oldu. Türkiye’de ilk kez bir metro projesinde 10 TBM aynı anda kullanıldı. Oldukça başarılı geçen kazı çalışmalarında gösterilen özen ve Türk Mühendis ve çalışanlarının emek ve çabaları; Bu kalibredeki makineler arasında kazı hızında dünya rekorları kırdı.

TBM gelişmelerinde; Günde 64,5 metre, haftada 333 metre ve ayda 1.233 metre kazı rekorları kırdık. Saatte 120 kilometre hıza sahip Türkiye’nin en hızlı metro araçları da bu hatta kullanılıyor. Yine ilk kez Aselsan ve iş birliği yaptığı TÜBİTAK’ın geliştirdiği sinyalizasyon sistemini bu metro hattında yerli ve milli kaynaklarla bakanlığımızın desteklediği bir projede kullandık.

“İstanbul’da raylı sistem ağının uzunluğu 338,5 kilometreden 394,2 kilometreye çıkacak”

Uraloğlu, İstanbul’da devam eden metro sınır çalışmalarına da değindi.

Uraloğlu şöyle devam etti:

Şu anda; Bakırköy-Bahçelievler-Kirazlı Metro Sınırı, Halkalı-Başakşehir-İstanbul Havalimanı Metro Hattı, Altunizade – Çamlıca Cami – Bosna Bulvarı Metro Hattı, Kazlıçeşme – Sirkeci Raylı Sistem ve Yaya Odaklı Yeni Nesil Ulaşım Projesi ve Kağıthane-Gayrettepe metro hattı. İstanbul için 55,7 kilometre uzunluğunda 5 ayrı hatta çalışıyoruz. Devam eden projelerimiz tamamlandığında İstanbul’daki raylı sistem ağının uzunluğu 338,5 kilometreden 394,2 kilometreye çıkacak.

“Bu yılın ilk çeyreğinde 4 önemli projenin açılışını yapacağız.”

4 projenin çalışmalarını tamamlayıp 2024 yılının ilk çeyreğinde hizmete açmayı planladıklarını kaydeden Uraloğlu, şöyle konuştu:

Bu 4 projeyle birlikte 34,2 kilometrelik yeni raylı sistem hattımız 18 istasyonla İstanbullulara hizmet vermeye başlayacak. Bunlardan ilki, bir araya geldiğimiz 3,5 kilometrelik Gayrettepe-Kağıthane Metro Sınırı. Ardından 8,3 km uzunluğundaki Sirkeci-Kazlıçeşme Raylı Sistem Hattını 8 istasyonlu, 8,4 km uzunluğundaki Bakırköy-Kirazlı Sınırını 7 istasyonlu ve Halkalı-İstanbul Havalimanı Metro Hattımızın Arnavutköy-İstanbul Havalimanı arasındaki 14 kilometrelik kısmını hizmete açacağız.

“İstanbul’un arzusunu gerçekleştireceğiz”

İstanbul’un 1.100 kilometre metro hattına ihtiyacı olduğunu belirten Uraloğlu, şu mesajları verdi:

Bu noktada biz Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak bu yönde adımlar atıyoruz. İstanbul’a hizmet aşkımızın hiçbir zaman bitmeyeceğinden, İstanbul’u geleceğe taşıyacak proje ve yatırımlarımızın hız kesmeden devam edeceğinden kimsenin şüphesi olmasın. 31 Mart’ta yerel seçimimiz var. İstanbul Büyükşehir Belediye Başkan adayımız eski Çevre ve Şehircilik Bakanımız Sayın Murat Kurum. İstanbul özelinde amacımız İstanbul için duraklama dönemini sonlandırıp tekrar hizmete açmak. Birinin arzusunu gerçekleştirmek.

Bakan Uraloğlu, açıklamalarının ardından Gayrettepe-Kağıthane arasındaki test sürüşünün ardından Kağıthane-İstanbul Havalimanı arasında yolculuk yapan vatandaşlarla sohbet etti.

haber-termal.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu